بدون نظر بازاریابی شبکه های اجتماعی

تاثیر سوشیال سیگنال بر سئو در حدی است که می‌تواند شما را مجبور کند تا در همه جا حضور خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید. در چند سال گذشته، تقریبا کل تیم گوگل درباره ارزش و تاثیر سوشیال سیگنال بر سئو سکوت اختیار کردند. به طوری که بعید به نظر می‌رسد بتوانیم پاسخی شفاف و مستقیم از آنها دریافت کنیم!

اعضای تیم گوگل در اوایل سال 2014، به اندازه‌ای از این موضوع سرپوش برداشتند که اقرار کنند سوشیال سیگنال‌ها بخش فعالی از الگوریتم‌های رتبه‌بندی آنها نیستند. چیزی که کاملا خلاف گفته گوگل در سال 2010 بود.

همه ما قطعا می‌دانیم که بخش بزرگی از فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ(بازاریابی دیجیتالی) از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. از طرفی شبکه‌های اجتماعی این قدرت را دارند تا ترافیک کاربران را چه به صورت طبیعی و چه از طریق روش‌های پولی هدایت کنند.

در این مقاله از سایت سامانه پیامکی رندیاب همراه باشید تا بدانیم سیگنال‌های اجتماعی واقعا چه تاثیری بر فعالیت‌های سئوی ما در سال 2022 و حتی بعد از آن دارند.

1.افزایش ترافیک سایت

افزایش ترافیک سایت، اولین تاثیر سوشیال سیگنال بر سئو است و می‌تواند بهترین نقطه برای شروع بحث ما باشد. اما قبل از آن بهتر است به مطلبی مهم اشاره کنیم. پس از شروع فعالیت الگوریتم پنگوئن (الگوریتمی که لینک‌های اسپم و غیرطبیعی را شناسایی و جریمه می‌کند)، بسیاری از سایت‌های اجتماعی تمام لینک‌های خارجی خود را به حالت نوفالو(no-follow) تغییر دادند.

طبیعتاً این موضوع باعث شد برخی از سئوکاران و مدیران سایت نگران شوند. این درحالی است که آن لینک‌های نوفالو، همچنان ترافیک را به سمت سایت مقصد هدایت می کنند. درواقع ممکن است این لینک‌ها، ارزشمندتر از هرموقع دیگری باشند.

ترافیکی که به واسطه سیگنال‌های اجتماعی به وجود می‌آید دقیقا همان چیزی است که گوگل دوست دارد ببیند. پس آن لینک‌های نوفالو در پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی شما می توانند یک دارایی واقعی باشند. سیگنال‌های اجتماعی به گوگل این اجازه را می‌دهند تا بداند درباره سایت شما صحبت می‌شود و یک انسان زنده وجود دارد که کانال‌های اجتماعی شما را مدیریت می‌کند تا تعامل را بالا نگه دارد.

مقاله پیشنهادی:   خرید ممبر ایتا و افزایش ممبر واقعی

وقتی توئیت‌ها و لایک‌ها به اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی تبدیل می‌شوند، دقیقا زمانی است که ارزش واقعی سیگنال‌های اجتماعی وارد عمل می‌شود. اگر محتوای شما به اندازه کافی خوب باشد، مردم آن را به اشتراک خواهند گذاشت و حتی ممکن است برخی به محتوای شما لینک بدهند. دقیقا در این زمان است که سیگنال‌های اجتماعی می‌توانند به لینک خارجی تبدیل شوند و درنهایت، یک پیروزی بزرگ را برای فعالیت‌های سئوی شما رقم بزنند.

2.لینک سازی در شبکه‌های اجتماعی

آیا لینک سازی در شبکه‌های اجتماعی، تنها تاثیر سوشیال سیگنال بر سئو است؟ بیایید این ایده که شبکه‌های اجتماعی، محلی برای لینک سازی هستند را بیشتر و عمیق‌تر بررسی کنیم. اولا لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی ساخته می‌شوند راه درازی در پیش دارند تا بتوانند ارزشی را انتقال دهند که یک لینک طبیعی (لینکی که نه برای آن پولی پرداخت شده و نه درخواستی برای ایجاد آن شده است) یا سیاتیشن (اشاره به برند و کسب وکار شما در سایر وب سایت‌ها) منتقل می‌کند.

لینک سازی سنتی در چند سال اخیر مخصوصا به وسیله‌ی رپورتاژها، ضربه‌های زیادی را متحمل شده است. اما امروزه همه ما بیخیال لینک سازی سنتی شده‌ایم و می‌دانیم که لینک سازی طبیعی باید بخش بزرگی از هر استراتژی جدی سئو باشد. لینک‌هایی که به صورت طبیعی ساخته می‌شوند همیشه اهمیت خواند داشت حتی اگر بدست آوردن و استفاده از این لینک‌ها سخت‌تر بشود.

لینک‌های اجتماعی شما به خصوص اگر در شبکه‌های اجتماعی معتبر ساخته شده باشند، دارای ارزش ذاتی بالایی هستند. همان طوری که در بالا اشاره شد، از این لینک‌ها می‌توان برای هدایت ترافیک و افزایش بازدید سایت استفاده کرد.

برای اینکه بتوانید به صورت کامل از این لینک‌ها بهره ببرید، باید زمینه‌هایی را فراهم کنید. برای مثال باید مطمئن شوید که لندینگ پیج‌ها به طور کامل برای کاربران بهینه شده‌اند تا هرگونه ترافیکی که از شبکه‌های اجتماعی وارد می شود را جذب و ردیابی کنند. پروفایل و بیوگرافی صفحات اجتماعی‌تان را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که برای دستیابی به نتایج مطلوب با لینک‌های وب سایت اصلی شما، بهینه شده‌اند.

مقاله پیشنهادی:   خرید بازدید آپارات

اگر در یوتیوب ویدئویی را منتشر کرده‌اید حتما در قسمت دیسکریپشن(description) به سایت خود لینک دهید. اگر از توییتر استفاده می کنید، یک لینک در پروفایل خود اضافه کنید. این بهینه سازی اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی، موفقیت بزرگی را برای فعالیت‌های سئوی شما رقم می‌زند.

3.افزایش اعتبار دامنه

احتمالا یکی از تاثیرهای سوشیال سیگنال بر سئو، از طریق افزایش اعتبار دامنه است. درست است که هیچ داده موصقی وجود ندارد که از این ایده که سوشیال سیگنال یکی از فاکتورهای افزایش اعتبار دامنه است، پشتیبانی کند. با این حال، اگر به فاکتورهای رتبه‌بندی سایت Backlinko نگاهی بیندازیم، می‌توانیم بخشی را ببینیم که به سیگنال‌های اجتماعی اختصاص یافته است. با این مضمون که ممکن است اعتبار کلی سایت را افزایش دهد.

همچنان که ترافیک بیشتری از شبکه‌های اجتماعی معتبر به سمت سایت شما هدایت می‌شود، طبیعتا باید ارزش و اعتبار فرضی سایت شما را تقویت کند. اما اتفاقی که بیشتر می‌افتد این است که گوگل “سوشیال سیگنال” را در قالب “برند سیگنال” تشخیص می‌دهد که بسیار به آن علاقه‌مند است.

چگونه سوشیال سیگنال بر سئو سایت تاثیر می‌گذارد؟-سامانه پیامکی رندیاب

در نهایت، از تاثیر سوشیال سیگنال بر سئو غافل نشوید

تاثیر سوشیال سیگنال بر سئو به اندازه‌ای است که می‌تواند شما را وادار کند تا حضور خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید. همانطور که در دسترسی اخیر گوگل به توییتر مشاهده می‌شود، فعالان اصلی شبکه‌های اجتماعی به پیشرفت در صفحه نتایج جستجوی گوگل(SERP) ادامه می‌دهند.

شبکه‌های اجتماعی مانند Reddit ،  StumbleUpon و Tumblr دوباره شروع به افزایش تاثیرگذاری در صفحه نتایج جستجوی گوگل(SERP) کرده‌اند. هرکدام از این شبکه‌های اجتماعی میلیون‌ها کاربر معمولی دارند و این منبعی است که می‌توان از آن بهره مناسب برد.

مقاله پیشنهادی:   4 روش ایجاد کمپین های تبلیغاتی

روی تولید محتوایی تمرکز کنید که ارزش اشتراک گذاری داشته باشد. چه این محتوا مقاله و ویدئو باشد یا اینوگرافیک و نظرسنجی، از آن برای جلب توجه کاربران و بیشتر شناخته شدن در شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید. اینکه محتوایی خلق کنید که ارزش به اشتراک گذاشتن داشته باشد نتنها به هدایت ترافیک به سمت سایت شما کمک می‌کند بلکه تاحدی اعتبار شبکه‌های اجتماعی را نیز منتقل می‌کند.

به یاد داشته باشید که نیاز دارید تا در تعامل با مخاطبان شبکه‌های اجتماعی خود باقی بمانید. کامنت هدفمند گذاشتن در پست‌های شبکه‌های اجتماعی و فروم‌ها(انجمن‌ها)، لینک‌هایی را به سمت دارایی‌های شبکه‌های اجتماعی شما (شامل اکانت‌ها، فالوورها و محتواهایی که حضور شما در رسانه‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهند) هدایت می‌کنند. به علاوه باعث می‌شوند که از فعالیت‌های سئو خود با شتاب بیشتری نتیجه بگیرید.

گوگل شاید صراحتا ارزش واقعی سیگنال‌های اجتماعی را به ما نگوید، اما شکی نیست که نقش مهمی را در سئو دارند. برای همه ما به وضوح مشخص است که شبکه‌های اجتماعی نقش غیر قابل انکاری را در راه‌اندازی و ادامه دادن یک استراتژی سئوی موفق بازی می‌کنند.   

در نهایت، تمام تلاش خود را بکنید تا از از لینک‌های اجتماعی‌تان به بهترین شکل ممکن بهره ببرید. از حضور خود در رسانه‌های اجتماعی برای افزایش ترافیک و انتقال اعتبار به وب سایت‌های خود استفاده کنید تا شاهد تاثیر سوشیال سیگنال بر سئوی خود باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *