بدون نظر بازاریابی شبکه های اجتماعی

سوشال مدیا چیست و انواع سوشال مدیا مارکتینگ

سوشال مدیا چیست و معنی سوشال مدیا به فارسی چیه؟ انواع سوشیال مدیا و بهترین شبکه اجتماعی کدام است؟چگونه می‌تواند سئو و رتبه سایت سایت شما را در نتایج گوگل با استفاده از شبکه‌های اجتماعی تقویت کنید؟ ما در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم و انواع سوشال مدیا و بهترین آن را در سایت رندیاب معرفی میکنیم.

اینکه استراتژی‌های سئو سایت خود را بهبود ببخشید کاری بسیاری حیاتی است زیرا می‌تواند میزان بازدید سایت شما را در نتایج گوگل افزایش دهد. اما رقابت شدیدی که وجو دارد در کنار بیشمار محتوایی که روزانه منتشر می‌شوند، حضور در نتایج برتر گوگل را به یک چالش تبدیل کرده است.  

سوشال مدیا چیست

سوشال مدیا در معنی فارسی یعنی شبکه های اجتماعی و به انگلیسی: Social media انواع شبکه های مجازی هستند که ایجاد یا اشتراک گذاری پست ها، ایده‌ها، علایق شغلی از طریق مردم در شبکه‌های مجازی، با استفاده از تلفن همراه انجام میشود.

با این حجم از محتوا که روزانه منتشر می‌شود، شانس دیده شدن پست شما در شبکه های اجتماعی بسیار کم است. اما، خبر خوب این است که می‌توانید شانس خود را با یک استراتژی محتوایی مناسب افزایش دهید.

انواع سوشال مدیا

شبکه های اجتماعی پرطرفدار در ایران و خارج هستند که به عنوان سوشال مدیا شناخته شده و روزانه میلیون ها نفر از آن ها برای انتقال پیام های خود استفاده می کنند. برخی از انواع سوشال مدیا که در مقایسه با سایر پلتفرم های مشابه کاربران بیشتری را به خود جذب کرده اند، عبارت است از:

  • فیس بوک
  • اینستاگرام
  • توییتر
  • لینکدین
  • یوتیوب
  • تلگرام
  • پینترست
  • مدیوم

بهترین سوشال مدیا

پیش از هر چیز باید بگوییم که هیچ چیزی تحت عنوان بهترین سوشال مدیا وجود ندارد. انتخاب بهترین شبکه اجتماعی برای فعالیت کسب و کار شما، بر اساس مخاطبان جامعه هدف انجام می شود. همچنین استراتژی خدمات دیجیتال مارکتینگ هر کسب و کار، عامل مهم دیگری است که در تعیین بهترین سوشال مدیا تاثیرگذار است.

سوشال مدیا

به عنوان مثال، فرض کنید که کسب و کار شما در زمینه فروش زیور آلات یا پوشاک است. مخاطبان جامعه هدف شما کسانی هستند که پیش از خرید به دنبال دیدن جزئیات محصول و بررسی کامل آن هستند. در این صورت، اینستاگرام انتخابی مناسب برای فعالیت حرفه ای شما است.

مهم ترین آمار های مربوط به سوشال مدیا

آخرین آمار جهانی در خصوص رسانه‌های اجتماعی در سال 2024 به طور مختصر این حقایق را نشان می‌دهد:

حدود 60 درصد از جمعیت جهان از سوشال مدیا استفاده می‌کنند که میانگین استفاده روزانه آنها گاهی اوقات از 2 ساعت نیز فراتر می‌رود.
طبق آمارها؛ فقط 150 میلیون کاربر جدید ظرف 12 ماه گذشته در یکی از انواع رسانه‌های اجتماعی ثبت نام کرده و به کاربران آنلاین پیوسته‌اند.
33 درصد از کاربران اینترنت در شبکه های اجتماعی حضور دارند که 85 درصد از آنها در شبکه‌ها فعال هستند.
از 4.48 میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی، 99٪ از طریق دستگاه تلفن همراه به سوشال مدیا دسترسی دارند.
نرخ تعامل در اینستاگرام در مقایسه با فیس بوک به طور قابل توجهی بالاتر است. تحقیقات نشان می‌دهد میانگین نرخ مشارکت در هر پست منتشر شده در اینستاگرام در سال 2021 بیش از 10 برابر بیشتر از فیسبوک بوده است.
طبق گفته‌های لینکدین، نرخ نظردهی برای تصاویر نسبت به متن ساده حدود دو 2 برابر بیشتر است؛ همچنین این آمار برای ویدیوها 5 برابر بیشتر و برای ویدیوی زنده 24 برابر بیشتر می‌شود.
بزرگترین بازار رسانه های اجتماعی جهان در حال حاضر متعلق به کشور چین می‌باشد

چگونه سوشیال سیگنال بر سئو سایت تاثیر می‌گذارد؟

خرید سوشیال سیگنال‌ مستقیما بر رتبه‌بندی و سئوی سایت شما تاثیر نمی‌گذارند. اما لینک‌هایی که شما از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، برند شما را بیشتر در معرض دید قرار می‌دهد. سوشیال سیگنال‌ها به 6 طریق بر سئوی سایت شما تاثیر می‌گذارند:

  1. میزان بازدید و ترافیک طبیعی سایت را افزایش می‌دهد
  2. به سئوی محلی سایت کمک می‌کند
  3. باعث توزیع گسترده محتوای شما می‌شود
  4. آگاهی از برند شما را افزایش می‌دهد
  5. محبوبیت و شهرت برند را بیشتر می‌کند
  6. طول عمر پست‌های شما را زیاد می‌کند

محتواهایی که در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید هیچ نقشی مستقیمی در رتبه‌بندی و سئوی سایت شما ندارد. با این حال، زمانی که کاربران بیشتری محتوای شما را در یک شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، سوشیال سیگنال حاصل از آن نشان می‌دهد که پست‌هایی که منتشر می‌کنید برای مخاطبان بازار هدف شما مفید هستند.

تحقیقاتی که توسط سایت CognitiveSEO انجام شده است نتایج جالبی را نشان می‌دهد. بعد از بررسی 23 میلیون اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی مختلف، آنها متوجه ارتباطی مبهم بین تعداد اشتراک گذاری‌ها در شبکه‌های اجتماعی و سئو شدند. درواقع تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و اشتراک‌گذاری‌هایی که پست‌های شما دریافت می‌کنند سیگنال‌های مهمی هستند که گوگل و سایر موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی وب‌سایت شما از آن‌ها استفاده می‌کنند.

اگرچه لینک‌هایی که در نتیجه این اشتراک گذاری‌ها به‌وجود می‌آیند مفید هستند، اما گوگل به اندازه‌ی لینکی که یک سایت معتبر دیگر به شما می‌دهد برای هرکدام آنها ارزش قائل نیست. با این حال، همه‌ی ما می‌دانیم که بهترین رتبه در صفحه نتایج جستجوی گوگل برای سایت‌هایی که بیشترین تعداد اشتراک‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دارند.

سایت Life Marketing در توضیح اینکه چگونه سوشیال سیگنال بر سئو تاثیر می‌گذارد، بیان می‌کند که شبکه‌های اجتماعی تاثیر مستقیمی بر سئو ندارند. اما به صورت غیرمستقیم تاثیر مثبتی بر رتبه‌بندی سایت در نتایج می‌گذارند.

سوشال مدیا

تاثیر سوشیال سیگنال بر سئوی سایت

چرا سوشیال سیگنال برای سئو مهم است؟ از زمانی که شبکه‌های اجتماعی به صورت غیرمستقیم بر فاکتورهای رتبه‌بندی سایت‎‌ها تاثیر می‌گذارند، سیگنال‌های اجتماعی مهم هستند. زیرا این پتانسیل را دارند تا تعداد زیادی ترافیک باکیفیت را به سمت وبلاگ شما هدایت کنند.

زمانی که مطالب باکیفیتی را تولید و منتشر می‌کنید که با مخاطبان هدف شما ارتباط برقرار می‌کند، آنها از آن محتوا حمایت می‌کنند. می‌پرسید چرا؟ به این دلیل که شما درحال عرضه کردن چیزی باارزش به آنها هستید که درنهایت باعث می‌شود تا مخاطبان شما مقالات را بخوانند و با دوستان و فالوورهای خود به اشتراک بگذارند.

فالوورهای آنها نیز همین کار را تکرار خواهند کرد و این چرخه پیوسته ادامه پیدا می‌کند. فراموش نکنید محتوایی که برای شبکه‌های اجتماعی می‌نویسید یا تولید می‌کنید بهترین راه برای جلب توجه کاربران بیشتر به سمت سایت شماست. این محتوا می‌تواند در هر فورمتی باشد، به شرطی که مخاطب شما را مجذوب خودش کند. در ادامه به انواع محتواهایی اشاره می‌کنیم که باعث هدایت ترافیک و افزایش سوشیال سیگنال می‌شوند.

  • پست‌های وبلاگی
  • فیلم‌ها
  • اینفوگرافیک‌ها
  • پادکست‌ها

این نوع محتواها به مخاطبان هدف شما اطلاعات مفیدی را ارائه می‌دهند که آنها را وادار می‌کنند تا پیوسته به آن مراجعه کنند. درنهایت این موضوع باعث تبدیل مخاطب به مشتری می‌شود. به این کار بازاریابی محتوا می‌گویند که به معنای منتشر کردن اطلاعات مفیدی است که به مخاطب کمک می‌کند. اما اگر آنها را به درستی منتشر نکنید، تأثیر چشمگیری نخواهید گرفت.

زمانی که پست‌های خود را به اشتراک می‌گذارید، مخاطبان شما آن محتواها را با اشتراک گذاری بیشتر، تقویت می‌کنند. به این طریق، میزان بازدید را افزایش می‌دهید، ترافیک را بهبود می‌بخشید و بک لینک بیشتری به سمت سایت خود تولید می‌کنید. دقیقا در این زمان است که سوشیال سیگنال تاثیر خود را نشان می‌دهد.

این سوشیال سیگنال‌ها به گوگل اطلاع می‌دهند که محتوای سایت شما بی‌نظیر است و می‌توانند به طور غیرمستقیم رتبه سایت شما را در نتایج جستجو بهبود ببخشند.

در ادامه به برخی از نکات بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که مرتبط با سئو هستند اشاره می‌کنیم تا متوجه شوید که چگونه سوشیال سیگنال بر سئو تاثیر می‌گذارد:

  • محتواهای کاربردی و مفیدی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.
  • انتشار مطالب مفید به شما کمک می‌کند تا توجه افراد بیشتری را کسب کنید، میزان دسترسی کاربران به محتوای خود را افزایش دهید و بک لینک بیشتری ایجاد کنید.
  • به اشتراک گذاشتن اطلاعات باارزش‌تر به شما کمک می‌کند تا فالوورهای خود را افزایش دهید و ترافیک بیشتری را به سمت سایت‌تان هدایت کنید.
  • محتوای باکیفیت کمک می‌کند تا جامعه هواداران برند خود را تشکیل دهید.
  • همچنین از این طریق میزان محبوبیت و شهرت برند خود را بیشتر می‌کنید.
  • بک لینک‌های ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به ایندکس شدن وبلاگ یا پست‌های شما در گوگل کمک کنند.
  • ایندکس شدن می‌تواند ترافیک بیشتری را از جستجوی گوگل به سایت شما هدایت کند و باعث بهبود رتبه‌بندی شود.

درنتیجه، باید محتوایی را منتشر کنید که مخاطبان شما را با خودش درگیر کند. چراکه این موضوع به اشتراک گذاری بیشتر کمک بسیاری می‌کند. همچنین برای تقویت سوشیال سیگنال، کاربران را تشویق کنید تا پست‌های شما را به اشتراک بگذارند.

آیا سوشیال سیگنال یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل است؟

کمی قبل‌تر در همین مقاله، به طور خلاصه در مورد این موضوع صحبت کردیم اما بیایید آن را عمیق‌تر بررسی کنیم. سوشیال سیگنال یکی از عناصر اصلی سئو و رتبه‌بندی سایت نیست. اینکه سوشیال سیگنال تا چه میزان بر رتبه‌بندی سایت در نتایج گوگل تاثیرگذار است، بحث طولانی و مفصلی است.

اگرچه خیلی‌ها به درستی این گونه فکر می‌کنند که سوشیال سیگنال مستقیما بر سئو تاثیر ندارد اما همان طوری که قبلا اشاره کردیم، با فاکتورهایی که بر رتبه‌بندی سایت تاثیر می‌گذارند، همبستگی زیادی دارد. بیایید در ادامه بیشتر درباره‌ی ارتباط میان سوشیال سیگنال و سئو صحبت کنیم.

مقاله پیشنهادی:   بهترین روش قرعه کشی و انتخاب برنده

چگونه سوشال مدیا با سئو سایت ارتباط دارد؟

درست است که سوشیال سیگنال یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی نیست اما ارتباط مهمی با بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو دارد. در بخش قبلی توضیح دادیم که چگونه شبکه‌های اجتماعی و سئو از طریق سوشیال سیگنال بر یک دیگر تاثیر می‌گذارند.

این سیگنال‌ها تقویت کننده فاکتورهایی هستند که گوگل برای رتبه‌بندی یک سایت در نظر می‌گیرد. می‌توانید سوشیال سیگنال را با اشتراک گذاری‌های زیاد در شبکه‌های اجتماعی مختلف برای سایت خود تقویت کنید. در رسانه‌های اجتماعی، هرچه محتواهای مفیدتری را منتشر کنید به همان نسبت مخاطبان بیشتری آنها را با دوستان و فالوورهایشان به اشتراک می‌گذارند.

همچنان که این اشتراک گذاری‌ها ادامه پیدا می‌کند، افراد بیشتری می‌توانند به پست‌های شما لینک بدهند. درنهایت، محتواهایی که به اشتراک گذاشته‌اید می‌توانند میزان بازدید وبلاگ و سئوی سایت شما را بهبود ببخشند. چراکه گوگل برای بک لینک‌های باکیفیت ارزش زیادی قائل است و آنها را بخشی از فاکتورهای رتبه بندی به حساب می‌آورد.

مقالاتی که در شبکه‌های اجتماعی وایرال می‌شوند بر رتبه‌بندی تاثیر دارند

فردی به نام Matt Woodward مقاله‌ای را منتشر کرد که در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد. پستی که او در فیسبوک منتشر کرد، نتایج زیر را بدست آورد:

  • این محتوا بیش از 31500 بار توسط کاربران به اشتراک گذاشته شد
  • همچنین حدود 68000 لایک و 34280 کامنت دریافت کرد

درنهایت، آن مقاله توانست در کلمات کلیدی متعددی در نتایج گوگل رتبه یک را بدست بیاورد. حتی پستی که در فیسبوک منتشر کرده بود هم در کلمه کلیدی “ناسالم‌ترین غذاها” رتبه یک را به خودش اختصاص داد. تمام اینها به لطف بیشمار اشتراکی بود که در شبکه‌های اجتماعی بدست آورده بود.

وایرال شدن یک پست، اغلب بک لینک‌های بیشتری را به‌وجود می‌آورد. بنابراین، تعداد زیاد اشتراک‌گذاری‌ها، لایک‌ها، بک لینک‌ها و کامنت‌ها سوشیال سیگنال ارزشمندی هستند که بر رتبه‌بندی سایت شما در نتایج جستجو تأثیر می‌گذارند. گوگل از این سیگنال‌ها به نفع سایت شما استفاده می‌کند و رتبه آنرا در نتایج بالا می‌برد.

او بیان کرد که سوشیال سیگنال به طور چشمگیری بر سئو تاثیر می‌گذارد. به بیان دیگر، شبکه‌های اجتماعی و سئو ارتباط معناداری با یک دیگر دارند. اما برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید باید دائما محتوای باکیفیت تولید و منتشر کنید.

بهترین شبکه‌های اجتماعی برای سوشال مدیا

سایت‌های شبکه‌های اجتماعی زیادی وجود دارند که برای سئو و بازاریابی اینترنتی ایده‌آل اند. چراکه این سایت‌ها در صفحه نتایج گوگل حضور داشته و معمولا رتبه بالایی در آن دارند. همچنین اکثر مشتریان اگر بخواهند با یک برند ارتباط برقرار کرده یا از آن خرید کنند، ابتدا نگاهی به پروفایل شبکه‌های اجتماعی آن برند می‌اندازند.

چرا این گونه است؟ زیرا شبکه‌های اجتماعی تجربه شخصی‌تری را به کاربر ارائه می‌دهند و همچنین زمان پاسخگویی در آنها اغلب سریع‌تر است. به خصوص هنگامی که بخواهید با هریک از مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، شبکه‌های اجتماعی بسیار کارآمدتراند. به همین دلیل، مشتریان از شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌کنند تا اطلاعات بیشتری را درباره یک شرکت یا سازمان بدست بیاورند.

علاوه بر این، بیشتر کاربران چیزهایی را که می‌خواهند در شبکه اجتماعی که اکثر وقت خود را در آن می‌گذرانند، جستجو می‌کنند و بلافاصله نتایجی را که می‌خواهند بدست می‌آورند.

زیرا این شبکه‌های اجتماعی قابلیت‌های یک موتور جستجوی قوی را در درون خود دارند که آنها را قادر می‌سازد تا همانند یک موتور جستجو عمل کنند.

در شبکه‎‌های اجتماعی، نتایج با جستجوی کاربر همخوانی کاملی دارند. این موضوع نشان می‌دهد که کاربران، پست‌ها و پروفایل‌هایشان را به‌خوبی برای کلمات کلیدی مشخصی بهینه کرده‌اند. اگر تاکنون از سوشیال سیگنال برای بهبود سئوی سایت خود استفاده نکرده‌اید، همین الان آستین‌ها را بالا بزنید و شروع به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی کنید.

در ادامه برخی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای سئو سایت را به شما معرفی می‌کنیم. 

بهترین سوشال مدیا

اینستاگرام

اینستاگرام (instagram) یکی بهترین شبکه های اجتماعی است که قطعا نیازی به معرفی کردن ندارد! این پلتفرم بسیار محبوب به شما امکان می‌دهد پیج کاری ایجاد کنید؛ عکس و ویدئو به اشتراک بگذارید؛ با مخاطبان‌تان ارتباط زنده برقرار کنید؛ کسب و کار محلی‌تان را معرفی کنید و غیره.

پنل اینستاگرام همچنین یک فرصت عالی برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی حرفه‌ای است و شما با سرمایه گذاری روی آن قطعا به نتایج قابل قبولی می‌رسید. این پلتفرم دارای قابلیت اعمال فیلترهای متعدد بر روی عکس و فیلم است که برای انتشار استوری‌های جذاب و خیره کننده بسیار کاربرد دارد.

یوتیوب

یوتیوب (youtube) به طور رسمی یک موتور جستجو نیست اما بعد از گوگل بیشترین جستجوی کاربران را به خود اختصاص داده است. در یوتیوب انواع محتوای ویدئویی از فیلم‌های آموزشی گرفته تا موزیک، فیلم سینمایی، تبلیغات و غیره منتشر می‌شود. یکی از عواملی که باعث موفقیت این پلتفرم شد، ایجاد بستر ارائه محتوای رایگان به مخاطبان و در عوض پرداخت درآمد به تولید کنندگان محتوا است.

شما هم جهت موفقیت در این پلتفرم کافی است یک محتوای ویدئویی ارزشمند یا سرگرم کننده برای مخاطبانتان ایجاد نمایید. امکانات خلاقانه استفاده از یوتیوب برای تقویت کسب و کارها بیشمار است. به طور مثال بسته به کاری که انجام می‌دهید؛ می‌توانید ویدئوهایی از آموزش‌ها، کاربردها و نحوه استفاده از محصولتان را به اشتراک بگذارید.

بهتر است بدانید که بسیاری از قوانین و مفاهیم سئو برای بهینه سازی ویدئو ها در یوتیوب نیز کاراست. تنها نکته ای که جواب آن را بسیاری از فعالان حوزه فناوری همچنان نمی دانیم، دلیل فیلترینگ این پلتفرم فوق العاده و شگفت انگیز در ایران است!

1. لینکدین (LinkedIn)

تولید سرنخ بازاریابی، دلیل استفاده بازاریابان از شبکه‌های اجتماعی است. لینکدین عملکرد فوق‌العاده خوبی را به عنوان بهترین شبکه‌ی اجتماعی برای تولید سرنخ بازاریابی دارد، هرچند ممکن است میزان سرنخ‌ها به اندازه کافی بالا نباشد. خیلی جای تعجب ندارد که این شبکه اجتماعی، بهترین مکان بازاریابی محتوایی برای 94 درصد از بازاریابان B2B است. از طرفی، حدود 90 درصد از بازاریابان از لینکدین برای تولید سرنخ فروش استفاده می‌کنند.

شبکه‌ی اجتماعی‌ای برای بازاریابان B2B تخصصی است که بیشترین میزان سرنخ بازاریابی را تولید کند. طبق تحقیقات، 62 درصد از سرنخ های بازاریابی B2B از لینکدین بدست می‌آیند.

درنتیجه، استفاده از لینکدین برای سوشیال سیگنال و سئوی سایت شما ایده‌آل است چراکه کمک می‌کند تا در نتایج گوگل به‌راحتی پیدا شوید. با انجام دادن کارهایی مانند قرار دادن کلمات کلیدی در پروفایل، اضافه کردن عبارات مرتبط طبق یک استراتژی خاص در محتوای خود و استفاده‌ از تیتربندی، الگوریتم‌های جستجوی لینکدین می‌توانند شما را به بالاترین رتبه‌ها در صفحه نتایج گوگل پیش ببرند. 

2. مدیوم (Medium)

چرا باید در مدیوم محتواهایی را منتشر کنید؟ درواقع، اگر تعداد کافی از مخاطبان هدف شما از وبلاگتان دیدن نمی‌کنند، بهتر است این گزینه را در نظر بگیرید. چراکه می‌توانید تعداد زیادی از آنها را در این شبکه اجتماعی پیدا کنید. مدیوم به کاربران اجازه می‌دهد تا انواع محتوای وبلاگ خود را در آن منتشر کنند، از جمله:

  • داستان‌های شخصی
  • مقالات بازنشر شده
  • بخش‌هایی از محتوای اصلی
  • بازآفرینی(استفاده مجدد از) محتوا

مدیوم به شما کمک می‌کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید که اگر تنها به وبلاگ یا وب‌سایت خود برای انتشار محتوا تکیه می‌کردید، ممکن نبود آنها را پیدا کنید. خیلی از مقالات مدیوم حتی برای کلمات کلیدی رقابتی با نرخ جستجوی بالا، رتبه اول را در صفحه نتایج گوگل دارند.

این موضوع در درجه اول به خاطر اعتبار و قدرت بالای سایت مدیوم است. درنتیجه، اگر صفحات سایت شما به سختی در گوگل رتبه می‌گیرند از مدیوم استفاده کنید که طبق آنالیز سایت Semrush، این شبکه اجتماعی در هرماه به طور متوسط 258 میلیون بازدیدکننده دارد.

همچنین ابزارهای سایت Semrush نشان می‌دهند که 58 درصد از ترافیک این شبکه اجتماعی از جستجوی ارگانیک حاصل می‌شوند، در مقایسه با ترافیک مستقیم که تنها 28 درصد است. بنابراین جای تعجبی ندارد که صفحات مدیوم در نتایج گوگل، رتبه‌های خوبی دارند.

3. فیسبوک (Facebook)

فیس بوک، بااختلاف، برترین شبکه اجتماعی در جهان است. طبق گزارش Semrush، این سایت در رتبه سوم جهانی پس از گوگل و یوتیوب قرار دارد و در 6 ماه گذشته، هر سه آنها بیش از 20 میلیارد بازدید در هر ماه داشته‌اند. به‌طوری که در ماه می میلادی، این رقم بسیار بالا و حدود 26 میلیارد بوده است.

فیسبوک، اشتراک گذاری محتوا و پست کردن مطالب مختلف را برای کاربران ساده کرده است. می‌توانید لینک محتوای وبلاگ خود را منتشر کنید یا برای جلب توجه حداکثری، آن را به طور کامل پست کنید. بهترین بخش استفاده از فیسبوک این است که طبق گزارشات، گوگل لینک‌های موجود در این شبکه اجتماعی را ایندکس می‌کند.

در سال 2007، فیسبوک به خزنده‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو اجازه داد تا برخی از صفحاتش را ایندکس کنند. این غول شبکه‌های اجتماعی از آن زمان، اجازه ایندکس شدن محتواهای بیشتری از جمله کامنت‌های فیسبوک را داده است.

درنتیجه، ربات‌های گوگل و خزنده‌های سایر موتورهای جستجو می توانند محتوای صفحات این شبکه اجتماعی را بخوانند. بنابراین زمانی که کاربران جستجویی را انجام می‌دهند، صفحات مرتبط در فیسبوک در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند. حتی می‌توانید کامنت‌های فیسبوک را در باکس اطلاعات گوگل(Google knowledge box) ببینید.

درنتیجه از این شبکه اجتماعی برای افزایش سوشیال سیگنال، هدایت ترافیک بیشتر و بهبود سئوی سایت خود استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی:   مهمترین سوشیال‌ها سیگنال‌ها برای گوگل و سئو سایت

4. توییتر(Twitter)

توییتر همانند فیس بوک، یک شبکه اجتماعی فوق‌العاده برای سئو است. همان طوری که قبلا اشاره کردیم، سوشیال سیگنال‌ها به‌طور مثبت بر رتبه‌بندی گوگل تاثیر می‌گذارند. هرچقدر محتوای شما در توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته شود، به همان میزان سوشیال سیگنال، بیشتر می‌تواند به رتبه‌بندی وب سایت شما درصفحه نتایج کمک کند.

توییتر این امکان را به شما می‌دهد تا باهدف دسترسی به افراد بیشتر، پست‌های خود را در آن به اشتراک بگذارید. برای اینکه پست‌های شما جذابیت بیشتری داشته باشند، تنها محتواهای باکیفیتی را منتشر کنید که کاربران با آن تعامل برقرار می‌کنند. همچنین فراموش نکنید که از هشتگ‌های مرتبط برای افزایش میزان بازدید پست‌های خود استفاده کنید. 

هشتگ‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا توییت‌های شما را سریعا پیدا کنند که به نوبه خود باعث شناسایی برند شما به افراد بیشتر و افزایش میزان ترافیک می‌شود. بنابراین اگر از توییتر برای بهبود سئو و به‌اشتراک گذاری محتوا استفاده نمی‌کنید، دارید فرصت بی‌نظیری را از دست می‌دهید.

برای جذب کاربران بیشتر و هدایت ترافیک به سمت وبلاگ خود، لینک‌هایتان را پیوسته توییت کنید(اما نه به صورت تکراری و اسپم). لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و کامنت‌هایی که دریافت می‌کنید، سوشیال سیگنال قدرتمندی هستند که فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

5. پینترست(Pinterest)

پینترست برای سئو ایده آل است و خیلی از بازاریابان شبکه‌های اجتماعی برای رشد کسب و کار خود تنها به ترافیک جستجوی پینترست متکی هستند. اگرچه پینترست یک شبکه اجتماعی است، اما به عنوان موتور جستجو نیز شناخته می‌شود.

برای بهبود فعالیت‌های سئوی پینترست خود، بهتر است بخش دیسکریپشن را با کلمات کلیدی مناسب بهینه کنید. طبق یک برآورد:

  • در هرماه، کاربران بیش از 2 میلیارد جستجو در در این سایت انجام می‌دهند
  • اکثر کاربران پینترست تمایل دارند تا با شرکت‌هایی تعامل برقرار کنند که برند نیستند و تاکنون چیزی درباره آنها نشنیده‌اند
  • هر ماه، حدود 600 میلیون جستجوی بصری در این سایت انجام می‌شود
  • 73 درصد از کاربران به این دلیل از پینترست استفاده می‌کنند که مفید و سرگرم کننده است
  • 70 درصد از مشتریان از این شبکه اجتماعی برای ایده گرفتن در تصمیم‌گیری خریدهایشان استفاده می‌کنند، درحالی که این رقم برای کاربران فیسبوک حدود 17 درصد است

این اعداد و ارقام گویای همه چیز هستند و نشان می‌دهند که چرا باید در استراتژی‌های سئو و دیجیتال مارکتینگ خود، پینترست را درنظر بگیرید. علاوه بر این، قابلیت جستجوی پینترست، یکی از بخش‌های پراستفاده در این شبکه اجتماعی است. درنتیجه، اگر پروفایل و پین‌های خود را به‌درستی بهینه کنید به شما کمک می‌کند تا ترافیک ثابتی را به سمت سایت خود هدایت کنید.  

7 راه ساده برای افزایش سوشیال سیگنال و بهبود سئوی سایت

برخلاف تصور عموم، شبکه‌های اجتماعی با سئو ارتباط دارند، اما نه به صورت مستقیم. به همین دلیل است که بازاریابان باتجربه، سرمایه‌گذاری زیادی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. اما بهترین نوع فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای بهبود سئو و بازاریابی شما چیست؟

در ادامه با 7 نکته بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که به پیشرفت سوشیال سیگنال و سئوی سایت شما کمک می‌کند، اشاره خواهیم کرد.

هرفعالیتی که برای ارتقاء شبکه‌های اجتماعی خود انجام می‌دهید باید با اهداف سئوی شما هماهنگ باشد. به این طریق، هیچ گونه ترافیکی را از دست نمی‌دهید. اگر می‌خواهید در استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بهبود سئوی خود موفق باشید، بهتر است هیچ یک از نکات زیر را نادیده نگیرید.

انواع سوشال مدیا

1. محتوای باکیفیت منتشر کنید

سئو روز به روز سخت می‌شود و دیگر مانند گذشته نیست. ربات‌های گوگل و الگوریتم‌های آن به گونه‌ای توسعه یافته‌اند تا هدف کاربر از جستجو، ارتباط و کیفیت محتوا را درک کنند. این عوامل گوگل را قادر می‌سازد تا مرتبط‌ترین محتوا را بر اساس عبارتی که کاربر جست‌وجو کرده است، ارائه دهد. درواقع، پر کردن بیش از حد محتوا با کلمات کلیدی(keyword stuffing) مربوط به گذشته است و امروزه محتوایی برنده است که باکیفیت باشد. به همین دلیل این موضوع را در اولویت قرار دهید که با تهیه مطالب مفید و تحقیق شده، محتواهای وبلاگ شما بهترین عملکرد را در سئو و شبکه‌های اجتماعی داشته باشند.

کیفیت درمقابل کمیت

عجله نداشته باشید که هر روز محتوایی را در وبلاگ خود به اشتراک بگذارید. درعوض، برای تحقیق در مورد مطالبی که می‌خواهید منتشر کنید، وقت گذاشته و محتواهای عمیقی تهیه کنید که با خوانندگان شما ارتباط برقرار می‌کند. یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد محتوای باکیفیت، این است که مخاطبان خود را به درستی درک کنید.

خودتان را جای مخاطب بگذارید و نیازهای او را درک کنید. بازنگری پست‌های قدیمی وبلاگتان، یک راه فوق‌العاده برای تولید محتوای باکیفیت است. هریک از پست‌های وبلاگ که بهترین عملکرد را داشته‌اند، پیدا کرده و با اضافه کردن اطلاعات مفید بیشتر آنها را بروز رسانی کنید تا تعامل بیشتری در شبکه‌های اجتماعی دریافت کنند. این استراتژی به شما کمک می‌کند تا سوشیال سیگنال بیشتری دریافت کنید و سئوی سایت خود را بهبود ببخشد.

همچنین پست‌های وبلاگی که عملکرد ضعیفی داشته‌اند را پیدا کرده و آنها را بروز رسانی کنید. همین روند را حتی برای بهترین محتواهای وبلاگ خود نیز انجام دهید. اگر محتوایی در وبلاگ شما عملکرد خوبی ندارد بهترین روش، اضافه کردن مطالب ارزشمندتر با استفاده از تکنیک آسمان خراش است که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

تکنیک محتوای آسمان خراش

تکنیک آسمان خراش یک استراتژی تولید محتوا است که پست‌های شما را به مطالبی تبدیل می‌کند که ارزش لینک‌دهی دارند. مفهوم استراتژی آسمان خراش این است که مطمئن شوید محتواهایی که تولید کرده‌اید بهترین عملکرد را دارند و در رتبه‌های بالاتری نسبت به رقبای شما قرار می‌گیرند.

چنین پست‌های وبلاگی برای خواننده ارزش بیشتری دارند و برای کلمات کلیدی متنوع‌تری در نتایج جستجو، رتبه می‌گیرند. محتواهای آسمان خراش، این قابلیت را دارند تا برای عبارات کلیدی مختلف جایگاه‌های خوبی را کسب کنند. همچنین از آنجایی که ارزش محتوایی بالاتری دارند، بک لینک‌های با کیفیت بیشتری نیز جذب خواهند کرد.

تکنیک آسمان خراش چگونه کار می کند؟

در درجه اول، شما باید این سه مرحله اساسی را پیاده سازی کنید:

  1. به دنبال محتوایی باشید که تعداد قابل توجهی بک لینک و رتبه خوبی در نتایج دارد
  2. محتوای مشابه‌ای را برای سایت خود تولید کنید که از نظر طول، جامع و بروز بودن بهتر باشد
  3. بازاریابانی را پیدا کنید که به محتوای اصلی لینک داده‌اند و از آنها بخواهید تا به محتوای شما نیز لینک بدهند

از آنجایی که آن بازاریابان، محتوای اصلی را مفید می‌دانستند و به آن لینک داده‌اند، به احتمال زیاد به محتوای شما هم لینک خواهند داد.

پس دست به کار شوید و محتوای خود را با استفاده از موارد زیر بهینه کنید:

  • عبارات کلیدی مرتبط
  • محتواهای بصری مناسب
  • مطالب کاربردی بیشتر نسبت به محتوای رقیب

رعایت این موارد به بهبود سوشیال سیگنال و سئو شما کمک بسیاری می‌کند.

مزایای استفاده از تکنیک آسمان خراش

بعضی از مزایای باورنکردنی تکنیک آسمان خراش عبارتند از:

  • تولید محتوای مفیدی که ارزشی را به خوانندگان آن منتقل می‌کند
  • تعامل کاربران با وبلاگ شما را بهبود می‌بخشد
  • شتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد
  • به کسب نظرات بیشتر در وبلاگ کمک می‌کند
  • می‌تواند بک لینک‌های باکیفیت بیشتری را برای سایت شما ایجاد کند
  • شناخت کاربران از برند شما را افزایش می‌دهد
  • شهرت و اعتبار برند شما را بیشتر می‌کند

درست است که تولید چنین مقالاتی زحمت زیادی می‌خواهد اما نتیجه‌ای که دست می‌آید کاملا ارزشش را دارد.

2. به اشتراک گذاشتن محتوای خود را برای کاربران آسان کنید

مردم به دلایل مختلفی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. اما برای بازاریابان، هدف اصلی این است که پیام برند خود را به مشتریان بیشتری برسانند. دستیابی به افراد بیشتر به رشد آگاهی از برند شما و تولید سرنخ بازاریابی کمک می‌کند.

اما اگر فالوورهای شما نتوانند به‌راحتی محتواهایتان را به اشتراک بگذارند، چگونه می‌خواهید پیام خود را به گوش افراد بیشتری برسانید؟ اینجاست که راحت کردن فرآیند اشتراک گذاری محتوا توسط کاربران، اهمیت پیدا می‌کند. اگر در وبلاگ خود از مواردی مانند دکمه اشتراک گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی به‌همراه کال-تو-اکشن‌های(calls-to-action) قانع کننده استفاده کنید، کاربران محتواهای شما را به اشتراک خواهند گذاشت.

داشتن این مؤلفه‌ها در وبلاگ شما، مخاطب را تشویق به اشتراک گذاری می‌کند که به طور مؤثر باعث دسترسی افراد بیشتر به محتواها و برند شما می‌شود. همچنین، هنگامی که در رسانه‌های اجتماعی مطلبی را پست می‌کنید، از کال-تو-اکشن‌ استفاده کنید تا از فالوورهای خود برای اشتراک‌گذاری مجدد پست‌ها کمک بخواهید.

اینکه دیگران محتواهای مرتبط و ارزشمند شما را به اشتراک بگذارند، کمک می‌کند تا به مخاطبان گسترده‌تری دسترسی داشته باشید و برند خود را بیشتر تبلیغ کنید. فراموش نکنید که استفاده از کال-تو-اکشن‌ به تنها برای اینکه محتوای شما به اشتراک گذاشته شود کافی نیست. مطمئن شوید که محتوای شما ارزش اشتراک‌گذاری دارد. پس آن را جذاب‌تر و البته برای بازار هدف خود مفیدتر کنید.

  • عنوان‌ها و کپشن‌های قانع‌کننده ایجاد کنید
  • از تصاویر جذاب استفاده کنید
  • مطمئن شوید که محتوا برای مخاطبان شما کاربردی و مفید است

اگر تمام موارد بالا را رعایت کنید کاربران چاره‌ای نخواهند داشت جز اینکه پست‌های شما را با دوستان و فالوورهایشان به اشتراک بگذارند.

3. پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود را بهینه کنید

اکثر مشتریان بالقوه قبل از تماس با شما، پروفایل شبکه‌های اجتماعی شما را بررسی می‌کنند. پروفایل شما باید به گونه‌ای باشد که آنها با دیدنش تاحدودی بفهمند که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید. هنگامی که فرم درخواست شغلی را پر می‌کنید، مدیران منابع انسانی و مسئولین بخش استخدام یک شرکت اغلب از شما می‌خواهند که پروفایل‌های اجتماعی خود را به دلایل مشابه درج کنید.

مقاله پیشنهادی:   تبلیغ مسابقه با 20 ایده تبلیغاتی موثر و رایگان

همچنین، خیلی از فالوورهای احتمالی نیز پروفایل شما را قبل از فالوو کردن بررسی می‌کنند. حتی برخی به این هم بسنده نکرده و شما را در گوگل نیز جستجو می‌کنند. بنابراین از خود بپرسید:

  • پروفایل شبکه‌های اجتماعی من تا چه حد قانع کننده است؟
  • آیا تمام مواردی که باعث جذب افراد مناسب می‌شود را دارد؟
  • وقتی افراد نام من را جستجو می‌کنند، در نتایج گوگل ظاهر می‌شود؟

بهینه نبودن پروفایل یکی از عواملی است که بر سئوی شبکه‌های اجتماعی تاثیر منفی می‌گذارد. این سهل‌انگاری برای شما بدون هزینه نیست. زیرا از ظاهر شدن شما یا برندتان در نتایج جستجو جلوگیری می‌کند.

پروفایلی که به خوبی بهینه شده باشد به مخاطبان هدف و مشتریان احتمالی شما کمک می‌کند تا شما را به صورت آنلاین پیدا کنند. اگرچه باید به صورت منظم، ثبات خاصی را بین کانال‌های مختلف خود برقرار کنید. به این معنی است که پروفایل‌های اجتماعی شما باید با وبلاگ یا وب‌سایت و پیام برندتان کاملا هماهنگ باشند. درنتیجه، مخاطبان می‌توانند شما را به سرعت در پلتفرم‌های مختلف بازاریابی پیدا کنند که گوگل این موضوع را دوست دارد.

4. تصاویر خود را برای سئو و شبکه‌های اجتماعی بهینه کنید

جنبه‌های بصری، بخش ضروری هر بازاریابی است. آنها ابزارهای بازاریابی محتوای فوق‌العاده‌ای هستند چراکه به توسعه صدای برند(Brand tone) شما کمک می‌کنند. از طرفی، اضافه کردن تصاویر مناسب به محتواهای وبلاگ و پست‌های شبکه‌های اجتماعی کارآمدترین راه برای انتقال اطلاعات است.

مغز انسان می‌تواند محتواهای تصویری را سریع‌تر پردازش کند. به همین دلیل است که افراد با محتواهای بصری سریعتر ارتباط برقرار می‌کنند تا مطالب متنی. طبق تحقیقات، مغز ما می‌تواند حدود 36000 تصویر را 60000 بار سریع‌تر از سایر انواع محتواها پردازش کند. علاوه بر این، ذهن ما می‌تواند 80 درصد از تصاویری را که پردازش می‌کند را به خاطر بسپارد که این رقم برای محتواهای متنی تنها 20 درصد است.

بنابراین، برای استفاده حداکثری از تصاویر، باید آنها را بهینه کنید تا محبوبیت محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی و نتایج جستجو افزایش دهید. اگر محتواهای تصویری را به درستی بهینه کنید، می‌توانند نقش مهمی در ارتقاء سوشیال سیگنال و سئوی شما داشته باشند.

چگونه تصاویر را برای سوشیال سیگنال و سئو بهینه کنیم؟

بهتر است قبل از اینکه هرگونه تصویری را در  وبلاگ خود قرار دهید، اقدامات زیر را به منظور بهینه کردن آن برای گوگل انجام دهید:

  • نام تصویر خود را به درستی انتخاب کنید(بهتر است از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید)
  • فرمت مناسبی را برای تصویر انتخاب کنید و مقوله‌ی سرعت را نیز در نظر بگیرید
  • مطمئن شوید که تصاویر واکنش گرا(responsive) هستند
  • حجم فایل را کاهش دهید تا سریعتر بارگذاری شود
  • با کلمات کلیدی زیرنویس جذابی برای تصویر ایجاد کنید
  • در متن جایگزین و عنوان تصویر از کلمات کلیدی استفاده کنید

همچنین در شبکه‌های اجتماعی استفاده از عکس‌های باکیفیت، کلید افزایش تعامل برای پست‌های شما است. بنابراین، تصاویری با بالاترین کیفیت را انتخاب و آنها را به خوبی بهینه کنید.

5. با مشتریان خود روابط پایداری برقرار کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش تعامل در شبکه‌های اجتماعی، برقراری ارتباط موثر با مشتری است. این ارتباط به افزایش اعتماد و اعتبار برند شما کمک بسیاری می‌کند. همچنین به شما کمک می‌کند تا نیازها، مشکلات و گرفتاری‌های مشتریان بالقوه خود را بیشتر درک کرده و برای برطرف کردن آنها تلاش کنید.

درنتیجه، زمانی که احساس کنند که به حل مشکلات و گرفتاری‌های آنها علاقه دارید، تعامل با شما برایشان راحت‌تر می‌شود. از طرفی، بهترین مکان برای برقراری چنین تعاملاتی، شبکه‌های اجتماعی است. حتی می‌توانید از طریق گروه‌های اجتماعی و انجمن‌ها نیز با آنها تعامل داشته باشید. ابتکار عمل به خرج دهید و از طریق روش‌های زیر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید:

  • سوالات مرتبطی بپرسید تا بدانید درباره برند شما چه طرز فکری دارند
  • نظر آنها را در مورد آخرین پست وبلاگ خود بپرسید
  • به دنبال سوالاتی باشید که ممکن است برایشان پیش بیاید و به خوبی به آنها پاسخ دهید
  • به کامنت‌هایی که می‌گذارند، پاسخ دهید
  • یک نظرسنجی برگزار کنید تا بفهمید آنها دوست دارند در وبلاگ شما چه مطالبی را بخوانند

این چند راه ساده برای شروع مکالمه را جدی بگیرید چراکه نتایج مثبتی برای شما به همراه دارد و روابط بلندمدتی ایجاد می‌کند. این بحث‌ها برای بهبود سوشیال سیگنال و سئوی شما ضروری است. زیرا با اطلاعات مفیدی که ارائه می دهید، جایگاه خود را در صنعت و حوزه فعالیت‌تان تثبیت می‌کنید.

درنهایت، با این کار میزان تعامل و تعداد فالوورهای خود را افزایش می‌دهید. همچنین سوشیال سیگنال‌هایی که گوگل برای رتبه‌بندی سایت شما استفاده می‌کند را بهبود می‌بخشید.

6. فعالیت‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را ارزیابی کنید

آیا میزان اثربخشی فعالیت‌های اجتماعی خود را می‌سنجید؟ موفقیت فعالیت‌های بازاریابی شما تاحدود زیادی به ارزیابی عملکردتان بستگی دارد تا بفهمید تلاش‌هایتان چه نتایجی را برای شما به همراه داشته است؟ باید بدانید که فعالیت‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بازدهی مثبتی را برای شما ایجاد می‌کند یا خیر؟ موارد زیر را برای فعالیت‌های چند ماه گذشته خود در نظر بگیرید:        

  • آیا از فعالیت‌های اجتماعی خود سود می‌کنید؟
  • احساس می‌کنید که دارید در شبکه‌های اجتماعی وقت خود را بیهوده تلف می کنید؟
  • آیا فقط پول از دست می‌دهید؟
  • می‌توانید تشخیص دهید که چه کارهایی در شبکه‌های اجتماعی برای شما اثربخش است؟
  • از کدام تکنیک‌های بازاریابی باید اجتناب کنید و چه چیزهایی را باید بهبود ببخشید؟

اگر معیارهای بازاریابی خود را اندازه‌گیری نکنید، نمی‌توانید مطمئن شوید که عملکرد موفقی داشته‌اید. بنابراین، اهداف بازاریابی خود را مشخص کرده و فعالیت‌هایتان را بر اساس آن ارزیابی کنید. این به شما کمک می‌کند شبکه‌های اجتماعی و سئو خود را بهبود ببخشید.

از طرفی، آنالیز نتایج عملکرد، شما را قادر می‌سازد تا تصمیمات بازاریابی بهتری بگیرید چراکه می‌توانید تلاش‌های خود را در جهت درست هدایت کنید. در نتیجه، یک استراتژی برای شبکه‌های اجتماعی خود تدوین کنید، اهداف قابل دستیابی را تعیین کرده و چگونگی ارزیابی آنها را نیز مشخص کنید. این کار، تمرکز کافی را به شما می‌دهد تا با بهبود سوشیال سیگنال، سئوی سایت خود را تقویت کنید.

7. کپشن‌های جذابی برای پست‌های خود ایجاد کنید

در هرکسب وکار یا صنعتی که فعالیت می‌کنید، محتوا نقش مهمی در استراتژی بازاریابی شما دارد و بهترین نوع محتوا، آن‌هایی هستند که در قالب داستان بیان می‌شوند. اما چرا داستان سرایی در محتوا یکی از ابزارهای ضروری و مفید بازاریابی است؟

  • توانایی برقراری ارتباط موثر با مخاطب، آینده بازاریابی است و برای اینکه بتوانید به خوبی ارتباط برقرار کنید باید معتبر و جذاب باشید. برای انجام این کار هیچ راهی بهتر از گفتن یک داستان نیست!
  • بیان کردن داستان احساسات مخاطبان شما را درگیر می‌کند. به قول Maya Angelou، در پایان روز مردم به یاد نمی‌آورند که شما چه گفتید یا چه کردید بلکه به یاد خواهند آورد که چه احساسی در آنها ایجاد کردید.
  • از آنجایی که داستان گویی بین برند و مخاطبانش ارتباط برقرار می‌کند، مانند پلی است که مشتری را از نظر احساسی به یک برند وابسته می‌کند.

درنتیجه، باید روی کپشن پست‌های خود سرمایه‌گذاری کنید تا آن‌ها را به گونه‌ای قانع‌کننده بنویسید که کاربران را درگیر خود کند. از بخش‌های داستانی کپشن خود برای جلب توجه کاربران استفاده کرده تا آنها را وادار کنید پست‌های شما را با دوستان و فالوورهایشان به اشتراک بگذارند.

همچنین، از آنجایی که هدف شما بهبود سئو با استفاده از شبکه‌های اجتماعی است، حتما به کپشن‌های خود کلمات کلیدی اصلی و عبارات کلیدی مرتبط را اضافه کنید. اگر در شبکه‌ی اجتماعی که از آن استفاده می‌کنید برای هرپست، قسمت عنوانی وجود دارد حتما کلمات کلیدی را نیز در آن قرار دهید.

همچنین در صورت لزوم از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید تا محتوای خود را برای شبکه اجتماعی مورد نظر به خوبی بهینه کنید. این فعالیت‌ها به بهبود سوشیال سیگنال و سئو سایت شما کمک بسیاری می‌کند.

جمع‌بندی استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بهبود سئو

امیدواریم که پس از خواندن این مقاله، یاد گرفته باشید که چگونه از شبکه‌های اجتماعی برای تقویت سوشیال سیگنال وسئو سایت خود استفاده کنید. داشتن یک استراتژی مشخص در شبکه‌های اجتماعی شما را قادر می‌سازد تا سئو را بهبود بخشیده و در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنید. درحالی که راه‌های مختلفی برای تقویت سئو از طریق استفاده از شبکه‌های اجتماعی وجود دارد اما هفت نکته بالا اگر به درستی اعمال شوند بهترین نتیجه را برای شما به‌همراه خواهند داشت. درک این نکات در استفاده از شبکه‌های اجتماعی ضروری است، اما اجرای آنها در فرآیند بازاریابی بسیار مهم‌تر است. اگر نکات بیشتری درمورد بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و ارتباط آن با سئو سایت می‌دانید، آنها را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

5/5 - (2 امتیاز)

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *