بدون نظر بازاریابی شبکه های اجتماعی

تبلیغ مسابقه آنلاین چگونه است ؟ آیا به دنبال ایده‌هایی برای برگزاری مسابقه هستید؟ اگر مسابقه جایزه‌دار خودتان را برای مخاطبان مناسبی تبلیغ کنید، شرکت کننده‌های بیشتری را جذب کرده و لیستی هدفمند از مشتری‌های علاقمند برای کسب وکارتان را جذب خواهید کرد!

روش‌های مختلفی برای تبلیغ مسابقه یا قرعه‌کشی وجود دارد که در این مقاله از سامانه پیامکی رندیاب، ما لیستی از بهترین ایده‌های بازاریابی با برگزاری مسابقه را به شما معرفی خواهیم کرد که عمدتا رایگان هستند.

بیایید با هم این ایده‌های فوق‌العاده موثر برای تبلیغ مسابقه را بررسی کنیم؛ از برنامه ریزی و ایجاد مسابقه گرفته تا دریافت حداکثر تعداد شرکت کننده‌های ممکن قبل از تمام شدن مهلت مسابقه.

اما قبل از آن بیایید بررسی کنیم که منظور از تبلیغات مسابقه چیست؟

تبلیغ مسابقه چگونه است؟

تبلیغ مسابقه در واقع یک نوع تبلیغ آنلاین است که به افراد این شانس را می‌دهد که با انجام کارهایی خاص، برنده جایزه شوند. در مقابل، انواع مختلفی از مسابقات جایزه‌دار وجود دارد، از جمله:

این سبک مسابقه درواقع نوعی تبلیغات است که شرکت در آن مستلزم مهارت خاصی است و برندگان برحسب شایستگی یا چگونگی شرکت در آن مسابقه، انتخاب می‌شوند. از سوی دیگر، مسابقه تبلیغاتی می‌تواند به بازاریابی مسابقه‌ای نیز مربوط بشود، به این معنی که شما مسابقه خود را برای عموم مردم تبلیغ می‌کنید تا آنها را تشویق به شرکت در آن کنید. اینکه چگونه مسابقه جایزه‌دار خود را تبلیغ کنید دقیقا همان چیزی است که ما در بیشتر بخش‌های این مقاله روی آن تمرکز خواهیم کرد.

مزایای برگزاری مسابقه تبلیغاتی چیست؟

تبلیغ مسابقه آنلاین، مزایای زیادی برای شما دارد. واضح‌ترین منفعت آن، این است که به افزایش آگاهی مخاطبان هدف از برند شما کمک می‌کند.

اینکه مسابقه خود را در شبکه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌های آنلاین به اشتراک می‌گذارید و تبلیغ می‌کنید، برندتان را با کاربران بیشتری آشنا می‌کند که ممکن است تاکنون، هیچ چیزی درباره شما نشنیده باشند. اگر آنها به محصول یا کالایی که ارائه می‌دهید علاقه‌مند هستند، یک مسابقه می‌تواند تنها راهی باشد که باعث می‌شود آن دسته از کاربران بیشتر درباره کسب و کار شما بیاموزند.

برگزاری مسابقه تبلیغاتی می‌تواند از راه‌های زیر نیز به شما کمک کند. برای مثال می‌توانید از طریق آن:

  • محصولات و خدمات جدید خود را معرفی کنید
  • به طرفداران و مشتریان وفادار هدیه دهید
  • محتواهای تهیه شده توسط کاربران را کشف کنید
  • ترافیک بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کنید
  • تعداد مشترکان خبرنامه ایمیل خود را افزایش دهید

چگونه مسابقه آنلاین برگزار کنیم؟

قبل از اینکه به دنبال ایده‌هایی برای برگزاری مسابقه آنلاین در بستر وب بگردید و رقابت آنلاین خود را ایجاد کنید باید برنامه‌ی دقیقی بچینید که هرمرحله از مسابقه شما را پوشش دهد. این به شما کمک می‌کند تا با نتایجی که در طول زمان می‌توانید از آن‌ها بیاموزید، رقابت‌های مفیدتری را ایجاد کنید.

برنامه برگزاری مسابقه شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • اهداف اصلی شما از برگزاری مسابقه
  • ایده‌هایی برای جایزه مسابقه
  • شرایط شرکت در مسابقه
  • از کدام سایت های قرعه‌کشی استفاده خواهید کرد
  • نحوه تبلیغ مسابقه
  • روش شما برای انتخاب برنده از میان شرکت کنندگان
  • شیوه اعلام برنده مسابقه
  • پیگیری شرکت کنندگان
  • چگونه نتایج حاصل از برگزاری مسابقه را آنالیز و بررسی می‌کنید

شما می‌توانید تمام مراحل بالا را با جزئیات بیشتر در مقاله برگزاری مسابقه در اینستاگرام مطالعه نمایید.

بهترین روش های تبلیغ مسابقه کدام است ؟

بهترین ایده‌ها برای تبلیغات مسابقه اینستاگرامی چیست؟ ساده‌ترین راه‌ها برای تبلیغ یک مسابقه یا قرعه‌کشی با هدف وایرال شدن در فضای مجازی را باهم بررسی کنیم.  

1. اشتراک گذاری مسابقه شبکه‌های اجتماعی

وقتی در حال برگزاری مسابقه هستید، می‌توانید از مردم بخواهید که مسابقه شما را به اشتراک بگذارند تا شرکت کننده‌های بیشتری بدست بیاورید. حتی می‌توانید شانس برنده شدن افرادی که مسابقه شما را برای دوستان‌شان به اشتراک می‌گذارند، چند برابر کنید. این اقدام، ساده‌ترین ایده تبلیغاتی برای وایرال شدن در فضای مجازی و افزایش آگاهی دیگران از برند شماست. وقتی انتخاب می‌کنید که افراد چگونه می‌توانند در مسابقه شما شرکت کنند، هدف اصلی خود را فراموش نکنید.

برای مثال، اگر هدفتان به دست آوردن سرنخ بازاریابی با ثبت نام در آدرس ایمیل شماست، برای مهمتر جلوه دادن این اقدام بهتر است آنها تشویق کنید تا در سایت‌هایی مانند RafflePress ثبت نام کنند. یا اگر قصد دارید تا محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC) را جمع آوری کنید، باید از شرکت کنندگان بخواهید یک سلفی یا محتوای دیگری را آپلود کنند.

حتی می‌توانید برای شرکت در مسابقه یا قرعه‌کشی خود، مشترک شدن در خبرنامه ایمیل‌تان را اجباری کنید. از این طریق، می‌توانید شانس وایرال شدن مسابقه‌تان را بیشتر کنید و در عین حال لیست مشترکان ایمیل خود را نیز افزایش دهید.

2. لندینگ پیج مسابقه را بهینه کنید

ایده هوشمندانه‌ای است که هرگاه مسابقه تبلیغاتی خود را طراحی کردید، یک لندینگ پیج(صفحه فرود کاربر در سایت) مناسب نیز برای آن ایجاد کنید. لندینگ پیج لینکی است که باید هنگام تبلیغ کردن مسابقه خود با استفاده از تمام تکنیک‌های زیر به اشتراک بگذارید.

ساخت یک لندینگ پیج برای مسابقه بسیار آسان است. زمانی که در این سایت یک مسابقه راه‌اندازی می‌کنید، این امکان برای شما وجود دارد تا یک URL سفارشی برای لندینگ پیج خود انتخاب کنید تا آن صفحه را برای شما بسازد. در صورت تمایل می‌توانید رنگ پس زمینه و تصویر لندینگ پیج را نیز سفارشی سازی کنید. حتی می‌توانید یک پست وبلاگی درباره مسابقه خود با جزئیات کامل یا یک لندینگ پیج اختصاصی بدون سایدبار یا سایر عناصر مزاحم ایجاد کنید.

از طرفی، بعضی از قالب‌های وردپرس با نمونه‌های آماده لندینگ پیج ارائه می‌شوند. اما اگر این امکان را ندارید می‌توانید به راحتی با یک صفحه‌ساز، لندینگ پیج مورد نظر خود را بسازید. این صفحه باید شامل جزئیات مسابقه، شرایط شرکت در آن و حداقل یک تصویر جلب توجه کننده از جایزه مسابقه باشد.

لندینگ پیج مسابقه یا پست مهمان شما در سایت‌های دیگر باید شامل موارد زیر باشد:

  • توضیحات کامل درباره مسابقه
  • نحوه شرکت در مسابقه برای بردن جایزه (مثلاً برای شرکت در آن باید دوستی را تگ کنید)
  • جایزه بزرگ مسابقه شما چیست؟ (به عنوان مثال، یک کارت هدیه یا محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید)
  • چه زمانی مسابقه به پایان می‌رسد؟
  • نحوه انتخاب برندگان (مثلاً توسط داورانی خاص)
مقاله پیشنهادی:   مهمترین سوشیال‌ها سیگنال‌ها برای گوگل و سئو سایت

اکنون که لندینگ پیج خود را ایجاد کردید، آماده‌اید تا تبلیغات را با ایده‌هایی که در ادامه می‌گوییم، آغاز کنید.

3. بازدیدکنندگان را به سمت لندینگ پیج مسابقه هدایت کنید

هرکسی که از وب سایت شما بازدید می‌کند، یک مشتری بالقوه است که باید آنها را از مسابقه خود مطلع کنید تا بتوانند در آن شرکت کنند. اینجاست که این ایده‌های مسابقه تبلیغاتی به کار می‌آیند. می‌توانید این کار را با قرار دادن لینک‌هایی به لندینگ مسابقه در سراسر سایت خود انجام دهید. اما لینک‌ها چندان قابل توجه نیستند. به علاوه، باید پس از پایان مسابقه آنها را حذف کنید. اینکه برای جذب تعداد معدودی ورودی احتمالی، لینک‌هایی را در سایت قرار دهید و سپس حذف کنید، تنها زمان شما را هدر می‌دهد.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تبلیغ مسابقه در سایت شما، استفاده از افزونه تبلیبغاتی برای ایجاد تبلیغات پاپ آپ، نوار تبلیغات شناور و سایر کمپین‌ها است. به این ترتیب، می‌توانید به راحتی توجه اکثر بازدیدکنندگان سایت را جلب کرده و آنها را برای شرکت در مسابقه خود ترغیب کنید.

نوار شناور(floating bar) یک راه عالی برای انجام این کار است. زیرا در جای خود باقی می‌ماند و حواس بازدیدکنندگان سایت شما را هنگام خواندن مطالب، پرت نمی‌کند. سعی کنید از نوار شناور به عنوان راهی برای تبلیغ مسابقه در وب سایت خود استفاده کنید. اما چه می‌شود اگر یکی از بازدیدکنندگان بدون اینکه وارد صفحه مسابقه بشود، سایت شما را ترک کند؟ می‌توانید یک پاپ آپ(پنجره تبلیغاتی) با قصد خروج ایجاد کرده تا توجه آنها را کاملا به خود جلب کنید، درست قبل از اینکه سایت شما را برای همیشه ترک کنند. برای مثال، سایت یک سایت تور گردشگری با استفاده از یک کمپین ساده ، بیش از 8 درصد بازدیدکنندگان خود را متقاعد کرد تا در مسابقه‌شان شرکت کنند.

این ایده هوشمندانه‌ای است که از یک تایمر شمارش معکوس در کمپین‌های خود استفاده کنید تا بازدیدکنندگان بدانند که اکنون باید در مسابقه شرکت کنند و منتظر زمان دیگری نباشد. همچنین می‌توانید کمپین‌های خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید تا پس از پایان مسابقه، به صورت خودکار در سایت نمایش داده نشوند تا در زمان و نیروی شما صرفه‌جویی شود.

4. برای مشترکین خبرنامه‌ خود پیامک و ایمیل بفرستید

لیست ایمیل‌ها و شماره موبایل هایی که در اختیار دارید شامل بزرگ‌ترین طرفداران شما است. اگر می‌خواهید شیوه تبلیغ یک رقابت را بدانید این نکته را به خاطر بسپارید که این مشترکین وفادارتان هستند که به احتمال زیاد در مسابقه شما ثبت نام می‌کنند و آن را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. بنابراین، برای افزایش تعداد شرکت کنندگان مسابقه تبلیغاتی خودد، بهتر است یک پیامک برای آنها ارسال کنید. حتی به راحتی می‌توانید یک ایمیل چشم نواز برای تبلیغ مسابقه خود با یک سرویس بازاریابی ایملی عالی طراحی کنید.

پیشنهاد می‌کنیم که حداقل دو ایمیل و پیامک برای تبلیغ مسابقه خود ارسال کنید:

  • اولین ایمیل را درست زمانی که مسابقه آغاز شد، ارسال کنید
  • یک ایمیل دیگر، یک روز قبل از پایان مسابقه ارسال کنید تا به مشترکین یک شانس دوباره برای برنده شدن بدهید

حتما از یک کال تو اکشن(call to action) قوی به لینک لندینگ پیج مسابقه‌تان استفاده کنید.

هنوز لیستی از ایمیل مخاطبان خود ندارید؟ پس فورا یکی بسازید و همین امروز شروع به رشد لیست ایمیل خود کنید! به این ترتیب، هنگامی که مسابقه شما برگزار می‌شود، از قبل مخاطبانی مشتاق دارید که آن را به دیگران تبلیغ کنند.

اکنون که مسابقه خود را برای مخاطبان فعلی تبلیغ کردید، وقت آن رسیده است که به افراد جدیدی در سراسر وب دسترسی پیدا کنید.

5. مسابقه خود را در سایت‌های قرعه‌کشی تبلیغ کنید

یکی از ساده‌ترین ایده‌های تبلیغ مسابقه این است که در سایت‌های بخت آزمایی و قرعه‌کشی، مسابقه خود را تبلیغ کنید. این وب سایت‌ها به صورت مستقیم به تبلیغ شما لینک می‌دهند. از طرفی، درحال حاظر این سایت‌ها مخاطبان زیادی برای خود دارند که روزانه سایت‌هایشان را برای هدایای جدیدی که از طریق قرعه‌کشی و غیره می‌توانند بدست بیاورند، چک می‌کنند.

با تبلیغ مسابقه خود درسایت ها و پیج های تبلیغاتی اینستاگرام ، آن را در معرض دید تعداد زیادی از مخاطبان جدید قرار می‌دهید. با اینکار، نتنها یاد می‌گیرید که چگونه مسابقه خود را تبلیغ کنید بلکه یک راه عالی است تا کلی ایده‌ی برگزاری مسابقه‌های سرگرم کننده برای مشتریان خود پیدا کنید، مانند مسابقات خلاقیت و غیره.

6. ایده رایگان برای مسابقه تبلیغاتی: لینک‌هایی را در بیوگرافی شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهید

قبل از اینکه در تمام شبکه‌های اجتماعی، شروع به پست گذاشتن درباره مسابقه خود کنید یک دقیقه وقت گذاشته و بیوگرافی‌تان را بروز رسانی کنید. اکثر افراد به این ایده بازاریابی رقابتی هوشمندانه فکر نمی‌کنند، اما از آنجایی که بیوگرافی شما بسیار برجسته است، می‌تواند نتایج عالی برای شما به همراه داشته باشد. اگر در بخش بیوگرافی شبکه‌های اجتماعی‌تان فضای کافی دارید، سعی کنید اطلاعات جذابی را در مورد جوایز مسابقه خود درج کنید.

چگونه یک مسابقه تبلیغاتی راه‌اندازی کنیم؟

7. در حساب کاربری فیسبوک خود، پستی را درباره مسابقه منتشر کنید

یک راه رایگان و آسان برای تبلیغ مسابقه خود، پست کردن آن در حساب تجاری فیس بوک است. یک پست برای به اشتراک گذاشتن در بخش تایم لاین فیسبوک ایجاد کنید که شامل یک عکس چشمگیر، توضیح مختصری در مورد نوع مسابقه و آنچه افراد می‌توانند برنده شوند، باشد. همچنین حتما یک لینک برای شرکت در مسابقه قرار دهید.

می‌توانید پست را در صفحه خود پین(pin) کنید تا همه افرادی که از صفحه شما دیدن می‌کنند، بفهمند که در حال اجرای یک مسابقه هستید. حتی می‌توانید آن را درتایم لاین صفحه شخصی خود به اشتراک بگذارید تا دوستان و خانواده‌تان بتوانند به اطلاع رسانی این خبر به دیگران کمک کنند.

در ادامه چند ایده دیگر برای برگزاری مسابقه در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

8. با تصویر کاور صفحه‌ی فیسبوک خود آن را تبلیغ کنید

به‌غیر از اینکه پستی را برای تبلیغ مسابقه در صفحه فیسبوک خود می‌سازید، می‌توانید یک تصویر اختصاصی برای بازاریابی آن طراحی کنید و در بخش کاور حساب کاربری خود قرار دهید. برای اینکه خودتان آن را طراحی کنید می‌توانید سری به برنامه Canva بزنید و بخش قالب‌های آماده کاور فیسبوک را انتخاب کنید. این امکان برای شما فراهم است تا هریک از قالب‌های از پیش طراحی شده را برای ایده مسابقه تبلیغاتی خود انتخاب کرده، تصویری از جایزه خود آپلود و متن را سفارشی‌سازی کنید تا یک کاور فیسبوک متناسب با برند خود بسازید.

مقاله پیشنهادی:   بیزینس پروفایل اینستاگرام و افزایش فروش

نکته: قبل از تمام این اقدامات، حتما قوانین برگزاری مسابقه در فیس‌بوک را مطالعه کنید زیرا آنها از شما می‌خواهند تا اطلاعات خاصی را در پست‌های خود قرار دهید.

9. مسابقه خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید

اینستاگرام از آنجایی که یک شبکه اجتماعی پرطرفدار است، بهترین پلتفرم برای تبلیغ مسابقه و افزایش فالوورهای شماست. برای برگزاری مسابقه ، باید یک پست در اینستاگرام بسازید که شامل یک تصویر زیبا برای جلب توجه کاربران به‌همراه توضیح مسابقه باشد. برای اینکار نیز می‌توانید از نرم افزار Canva استفاده کنید.

اینستاگرام به شما اجازه نمی‌دهد در پست‌های خود لینکی قرار دهید اما اما می‌توانید دستورالعمل‌هایی را برای شرکت در مسابقه قرار دهید یا کاربران را هدایت کنید تا روی لینک موجود در بخش بیوگرافی پیج شما کلیک کنند. فراموش نکنید تا از هشتگ‌های مناسب برای دسترسی کاربران بیشتر به پست شما استفاده کنید. زیرا هشتگ مناسب میتواند به وایرال شدن پست شما کمک کند.

در هرپست میتوانید از حداکثر 30 هشتگ استفاده کنید. حتما در مورد هرهشتگ تحقیق کنید تا ببینید آیا به درستی از آن استفاده می‌کنید یا خیر و مطمئن شوید که به شما کمک می کند به مخاطبان مناسب دست پیدا کنید.

حتی می‌توانید در خود اینستاگرام نیز مسابقه جداگانه‌ای را بین مخاطبان خود برگزار کنید و از آنها بخواهید تا برای شرکت در آن، اقدام خاصی را انجام دهند. مثلا پست مسابقه شما را لایک یا چند تا از دوستانشان را زیر آن تگ کنند که در این صورت برای انتخاب برنده به یک سایت قرعه کشی اینستاگرام نیاز خواهید داشت.

چگونه یک مسابقه را تبلیغ کنیم؟

10. از استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید

یکی از بهترین ایده‌های تبلیغ مسابقه ، طراحی یک استوری اینستاگرام به منظور تبلیغ مسابقه شما برای فالوورهایتان است. استوری‌های اینستاگرام توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند. استوری‌ها روزانه توسط 500 میلیون کاربر دیده می‌شوند.

یکی از مزایای مهم استوری‌های اینستاگرام این است که امکان قرار دادن لینک در آن وجود دارد. بنابراین تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که روی استوری کلیک کند و مستقیما به لندینگ پیج مسابقه شما هدایت شود.

11. مسابقه خود را در توییتر تبلیغ کنید

اگر می‌خواهید فالوورهای خود را در توییتر افزایش دهید، این شبکه‌ی اجتماعی می‌تواند مکانی عالی برای تبلیغ مسابقه شما باشد. همچنین اگر مخاطبان هدف شما جوان‌تر باشند، تبلیغ مسابقه شما در توییتر بهترین تاثیر را خواهد داشت. چراکه تقریبا نیمی از بزرگسالان آمریکایی که از توییتر استفاده می‌کنند بین 18 تا 29 سال سن دارند. به‌طوری که با افزایش سن، استفاده از توییتر در بین بزرگسالان آمریکا کاهش می‌یابد.

چند توییت منتشر کنید که برگزاری مسابقه شما را اعلام می‌کند و در آنها لینک لندینگ پیج مسابقه و هشتگ‌های مناسب مانند #برنده_شدن و #مسابقه را قرار دهید. برخلاف فیس‌بوک، پست‌های توییتر به ۲۸۰ کاراکتر محدود می‌شوند، پس توییت‌های خود را با گفتن موارد ضروری، کوتاه و مختصر نگه دارید.

اگر می‌خواهید توییت شما در بین سایر توییت‌ها متمایز باشد، حتما یک تصویر به آن اضافه کنید. توییت‌های دارای تصویر، 18 درصد کلیک بیشتر، 89 درصد لایک بالاتر و 150 درصد ریتوییت بیشتر دریافت می‌کنند. همچنین به یاد داشته باشید که زمان‌بندی در توییتر بسیار مهم است.

12. مسابقه تبلیغاتی خود را در پینترست به اشتراک بگذارید

اگر مخاطبان هدف شما خانوم هستند و می‌خواهید نظر آنها را جذب کنید، تبلیغ کردن مسابقه‌تان در پینترست، استراتژی‌ای عالی برای شما خواهد بود. چراکه طبق آمار، 79.5 درصد از کاربران این شبکه اجتماعی، خانوم هستند. پینترست کاربران خانوم خود را «تصمیم‌گیرنده» می‌نامد، زیرا 80 درصد از تصمیم‌گیری‌های خرید در خانواده‌های آمریکایی را آنها می‌گیرند. بنابراین، اگر می‌خواهید یک مسابقه جایزه‌دار را تبلیغ کنید وفروش بیشتری را برای کسب وکارتان رقم بزنید، یک پین در پینترست ایجاد کنید.

برای جلب توجه کاربران، حتما از یک تصویر بسیار جذاب در پینترست استفاده کنید. می‌توانید از همان تصویری استفاده کنید که در نکته شماره 8 برای پست اینستاگرام خود طراحی کردید. اما طبق نظر پینترست، تصویری برای این شبکه اجتماعی بهینه است که به صورت عمودی باشد(حدود 1102*735 پیکسل).

در لینکدین، مسابقه‌ی خود را تبلیغ کنید

اگر هدفتان از برگزاری مسابقه، بازاریابی B2B است، پس لینکدین می‌تواند مکانی عالی برای تبلیغ آن باشد تا به افزایش فالوورهای لینکدین شما نیز کمک کند. برای این ایده‌ی مسابقه تبلیغاتی به یک تصویر برای جلب توجه کانکشن‌های(connection) خود، یک توضیح مختصر از نحوه برگزاری مسابقه و یک لینک به لندینگ پیج مسابقه نیاز دارید. فراموش نکنید که می‌توانید در لینکدین نیز از هشتگ‌ها استفاده کنید. برای جذب کاربران هدفمند می‌توانید از هشتگ‌های مناسب مانند #قرعه-کشی و #مسابقه در پست خود استفاده کنید.

هنگام تبلیغ مسابقه در شبکه‌های اجتماعی، فراموش نکنید که دستورالعمل‌ها و قوانین برگزاری مسابقه در آن پلتفرم را بررسی کنید.

مزایای برگزاری مسابقه تبلیغاتی چیست؟

14. در انجمن‌های اینترنتی، مسابقه خود را به اشتراک بگذارید

به غیر از اینکه در شبکه‌های اجتماعی مختلف مسابقه خود را به اشتراک می‌گذارید، در انجمن‌های اینترنتی نیز آن را تبلیغ کنید. اکثر این انجمن‌ها، بخشی به نام گفتگوی آزاد دارند که در آن هر کسی می‌تواند کسب وکار یا مسابقه‌اش را تبلیغ کند. موضوعات مرتبط با جامعه هدفتان را پیدا کنید، در انجمن‌های مرتبط عضو شوید، قوانین آنها را برای تبلیغ مسابقات بررسی و مسابقه خود را در آنجا تبلیغ کنید. برای پیدا کردن انجمن‌های بیشتر نیز کافیست در گوگل جستجو کنید. برای مثال، اگر کسب وکار شما در حوزه گیم است، کافیست عباراتی مانند “انجمن گیمرها” را در گوگل سرچ کنید.

از طرفی، فیس بوک نیز گروه‌هایی دارد که به موضوعات مشخصی، اختصاص داده شده‌اند که برای تبلیغ مسابقه می‌توانید تعداد زیادی از مخاطبان هدف خود را در این گروه‌ها پیدا کنید.

مقاله پیشنهادی:   قرعه کشی کامنت های یوتیوب با 5 سایت رایگان

15. درباره مسابقه، یک ویدئوی ساده بسازید و آن را منتشر کنید

آیا می‌دانستید که ویدئوها در شبکه‌های اجتماعی نسبت به متن و تصویر، 1200 درصد بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند؟ به همین دلیل یکی از ایده‌های موثر برای مسابقه تبلیغاتی، استفاده از ویدئو است.

ممکن است فکر کنید که ساختن ویدئو برای تبلیغ یک مسابقه یا قرعه‌کشی کار سختی است، اما اینطور نیست! بعد از اینکه یاد گرفتید که چطور مساقه خود را بازاریابی کنید، می‌توانید به سادگی بااستفاده از گوشی موبایل، یک ویدئو برای به اشتراک گذاشتن در یوتیوب یا سایر حساب‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان، بسازید.

ویدئوی تبلیغاتی شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • جزئیات برگزاری مسابقه
  • اطلاعات در مورد نحوه شرکت در آن
  • یک کال-تو-اکشن (مثالا به کاربران بگویید برای ورود به مسابقه روی لینک دیسکریپشن کلیک کنند)

مطمئن شوید که ویدئویی منتشر می‌کنید که نور خوبی دارد(چه  به ‌صورت طبیعی و چه مصنوعی)، درمقابل پس‌زمینه جذابی فیلم‌برداری شده و ظاهر شما شیک و مرتب است.

همچنین درصورتی که ویدئوی خود را در یوتیوب منتشر کردید می‌توانید برای افزایش سابسکرایب‌های خود، از میان کامنت‌های آن نیز مسابقه‌ای برگزار کنید که در آن صورت به یک سایت قرعه کشی کامنت‌های یوتیوب نیاز خواهید داشت.

16. مسابقه خود را با برگزاری لایو در اینستاگرام و فیسبوک تبلیغ کنید

با برگزاری لایو می‌توانید تعامل بسیار خوبی از کاربران دریافت کنید. در لایو اینستاگرام یا فیسبوک، می‌توانید به صورت زنده با با کسانی که شما را می‌بینند تعامل داشته باشید که راهی عالی برای ارتباط با مخاطبانتان است. به خصوص اگر از قبل، زمان برگزاری لایو را اعلام کنید، می‌تواند هیجان مسابقه شما را بیشتر کند.

در لایوهای خود، می‌توانید در مورد موضوعاتی مانند نحوه شرکت در مسابقه، جزئیات جایزه(چه بهتر که خود جایزه را نشان دهید) و سؤالات مخاطبان صحبت کنید. حتی اگر تمایل دارید، می توانید برای تعامل بیشتر یک مسابقه ویدیویی نیز برگزار کنید.

17. همکاری با اینفلوئنسرها را امتحان کنید

وقتی برای تبلیغ مسابقه خود با دیگران همکاری می‌کنید، این موضوع می‌تواند تعداد شرکت کننده‌ها شما را بیشتر از قبل افزایش دهد. برای شروع، بلاگرهایی را پیدا کنید که مخاطبان آنها به آنچه ارائه می‌دهید علاقه‌مند هستند. برای مثال، اگر جایزه مسابقه شما یک دوربین جدید است، به دنبال بلاگرهای عکاس باشید.

با یک ایمیل شخصی با بلاگرهایی که پیدا می‌کنید، ارتباط برقرار کنید و به آنها توضیح دهید که مسابقه شما چه منافعی برای بلاگر و مخاطبانش دارد. برای موفقیت هرچه بیشتر، باید این همکاری برای شما، بلاگر مورد نظر و مخاطبانش، جنبه برد-برد داشته باشد. به این فکر کنید که وقتی با اینفلوئنسرها تماس می‌گیرید، چگونه این مزایا را برای آنها توضیح می‌دهید.

همچنین می‌توانید با یوتیوبرها نیز همکاری کنید تا مسابقه شما را برای تعداد زیادی از مخاطبان جدید تبلیغ کنند. کانال‌های یوتیوب مرتبط را پیدا کنید و با آنهایی که تعداد سابسکرایب و بازدید بالا در کنار نرخ تعامل مناسب دارند، تماس بگیرید.

اگر می‌دانید که مخاطبان هدف شما در یک شبکه‌ی اجتماعی خاص مانند پینترست بسیار فعالیت می‌کنند، می‌توانید با اینفلوئنسرهای آن پلتفرم‌ها نیز ارتباط برقرار کنید.

اکنون که خبر برگزاری مسابقه تبلیغاتی را در صفحات شخصی خود منتشر کردید و برای همکاری با اینفلوئنسرها نیز اقدام کردید، وقت آن رسیده است که یک استراتژی موفقیت‌آمیز دیگر را نیز امتحان کنید و آن چیزی نیست جز تبلیغات پولی.

18. از پروموت اینستاگرام و فیسبوک بهره ببرید

برای اینکه در شبکه‌های اجتماعی به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید، پروموت اینستاگرام را در نظر بگیرید. تبلیغات فیسبوک نه تنها این امکان را می‌دهد که مسابقه خود را برای افراد بیشتری به صورت آنلاین تبلیغ کنید، بلکه می‌توانید با تعیین معیارهایی مانند جنسیت، سن، مکان، علاقه و غیره دقیقا افرادی که بیشتر به مسابقه شما علاقه‌مند هستند را هدف قرار بدهید.

اگر فکر می‌کنید که این تبلیغات برای شما کمی پیچیده است، می‌توانید به سادگی، پست مربوط به مسابقه خود را در فیسبوک boost کنید. این کار، پست شما را به کاربران بیشتری نشان می‌دهد و هزینه‌ی به مراتب کمتری هم دارد.

19. از تبلیغات گوگل ادز (Google Ads) استفاده کنید

در کنار منتشر کردن پست‌های تبلیغاتی و استفاده از تبلیغات شکه‌های اجتماعی، می‌توانید با تبلیغات گوگل ادز مسابقه خود را به افراد بیشتری به صورت آنلاین ارائه دهید. با این کار، لندینگ پیج مسابقه تبلیغاتی خود را در نتایج جستجوی گوگل به کاربرانی نشان می‌دهید که دقیقا کلمات کلیدی مورد نظر شما را جستجو می‌کنند. در نهایت، ورودی‌های بیشتری را از افرادی دریافت می‌کنید که قبلا هرگز در مورد کسب وکار شما نشنیده‌اند.

20. درنهایت، بازاریابی آفلاین را فراموش نکنید

فراموش نکنید که مسابقه خود را برای مردم در خارج از فضای مجازی نیز تبلیغ کنید. برای مثال می‌توانید آگهی‌هایی را در رویدادهای محلی پخش کرده یا پوسترهایی را در مراکز اجتماعی یا جاهای دیگر نصب کنید. همچنین می‌توانید با اضافه کردن کارت‌های تبلیغاتی به بسته‌هایی که ارسال می‌کنید، مسابقه خود را برای مشتریان فعلی، تبلیغ کنید. این ایده‌های مسابقه تبلیغاتی، تضمین می‌کند که هیچ شرکت کننده‌ای را از دست نخواهید داد.

اکنون که کلی ایده‌ی موثر برای تبلیغ مسابقه خود دارید، مطمئنا به صورت آنلاین بسیار سر و صدا خواهد کرد. فراموش نکنید که حتما تبلیغ مسابقه را قبل از برگزاری آن شروع کنید تا تعداد زیادی شرکت کننده در روز اول دریافت کنید.

پس از اینکه برنده را انتخاب کردید یا از مردم خواستید که به شرکت کننده مورد علاقه خود رای دهند، مخاطبانی که بدست آوردید را رها نکنید و حتما برنده را در وب سایت و تمام حساب‌های اجتماعی خود اعلام کنید. با انجام این کارها، مسابقه شما آنچنان موفقیت‌آمیز خواهد بود که حتی ممکن است بخواهید فورا مسابقه جدیدی را شروع کنید.

امتیاز شما به این مقاله
تگ ها

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *