تولید و مدیریت محتوا چه تاثیری بر وفادارسازی مشتریان دارد؟

بدون نظر راهکار ها, سامانه پیامکی

آیا تا به حال نام مدیریت محتوا یا بازاریابی محتوا را شنیده اید؟ شاید عبارت بازاریابی محتوا برایتان کمی نا آشنا باشد، اما اگر صاحب تجارت خاصی هستید، احتمالا به صورت نا خود آگاه از این راهکار استفاده کرده و سود برده اید. به عبارت ساده تر، مدیریت محتوا شامل استفاده از محتوای غنی و پر معنا برای بازاریابی کردن بین مشتریانتان می باشد. بازاریابی محتوا مشتریان را به صورت مستقیم ترغیب به خرید نمی کند، بلکه در واقع محتوای ارزشمندی را برای مطالعه مخاطبان ارائه می دهد. این کار به افزایش دانش مشتریان کمک می کند و نشان دهنده صداقت و تخصص شما در زمینه فعالیت تان می باشد. افرادی که آگاهی کافی از خدمات شما ندارند می توانند با مطالعه محتوای تولید شده از طرف شما، به اطلاعات و دانش لازم دست پیدا کنند و از مزایا و معایب خدمات و محصولاتی که شما ارائه می کنید مطلع گردند.

به عنوان مثال، مقالات و مطالبی که ما در وبلاگ مجموعه خدماتی و تبلیغاتی سیب برای مخاطبان قرار می دهیم نمونه ای از مدیریت و بازاریابی محتوا می باشند. شبکه های اجتماعی یکی دیگر از نمونه های موفق مدیریت و بازاریابی محتوا می باشند. به عبارت دیگر، بازاریابی پیامکی را می توان به نوعی مدیریت و بازاریابی محتوا به حساب آورد که البته این امر به نوع اس ام اس های ارسالی شما بستگی کامل دارد. به عنوان یکی از برترین شرکت های ارائه دهنده سامانه پیامک در ایران، وظیفه خود می دانیم که به طور مداوم مطالب و مقالات ارزشمند برای مطالعه کاربرانمان ارائه دهیم. این کار سبب می شود که اطلاعات و آگاهی کاربران در طول زمان افزایش یابد و می توانیم بر این اساس رابطه ی دوستانه ای با آنها برقرار کنیم. زیرا رضایت مشتریان از خدمات ما ، در اولویت ما قرار دارد. هنگامی که مشتریان از مزایا و معایب یک محصول به طور کامل آگاه شوند، در نهایت می توانند بهتر تصمیم گیری کنند.

مقاله پیشنهادی:   ۱۰ نکته مهم که در هنگام راه اندازی کمپین تبلیغات باید رعایت شوند

بازار یابی محتوا در سال ۲۰۱۵، بیش از پیش اهمیت خواهد یافت. به یاد داشته باشید به عنوان یک صاحب کار و تجارت، باید همیشه پیامک های ارزشمند و شخصی سازی شده به مخاطبانتان ارسال نمایید. هیچ گاه محتوایی را که آنها علاقه ای به خواندنشان ندارند، برایشان ارسال نکنید. مطمئن باشید که از نظر مخاطبانتان این گونه پیامک ها اسپم محسوب می شود، و آنها در مدت کوتاهی تمامی پیامک های شما را نادیده خواهند گرفت. هنگامی که شما در راه ارسال پیامک اسپم گونه قدم بر می دارید، معمولا دیگر راه بازگشتی وجود ندارد.

اما در مقابل، محتوای خوب وفاداری مشتریان را نسبت به برند تجاری تان افزایش می دهد. شاید اکنون بپرسید چرا؟ به این دلیل که مشتریان از اینکه همواره سعی نمی کنید محصولات و خدمات خود را به آنها بفروشید استقبال می کنند. و با گذر زمان اعتمادشان به شما بیشتر می شود، و توجه بیشتری به اس ام اس های ارسالی شما نشان می دهند. بیاید این فرضیه را در یک مثال بررسی کنیم. فرض کنید که شما صاحب یک مغازه شیرینی پزی هستید و هر ماه عده ای از کودکان را به کلاس های آموزشی خود دعوت می کنید و به آنها آموزش می دهید که چگونه پای سیب بپزند. مطمئنا پول چندانی از این کلاس های آموزشی به دست نخواهید آورد، در واقع، شاید حتی مقدار ناچیزی پول از دست بدهید.

اما هنگامی که والدین این کودکان بخواهند برای تولد فرزندانشان کیک سفارش دهند، مطمئنا شما اولین گزینه ای خواهید بود که به ذهنشان می رسد. آمار نشان می دهد که به تدریج آمار فروش و مشتریان شما بیشتر می شود، زیرا شما توانسته اید که اعتماد مخاطبان خود را به دست آورده اید. این مفهوم همچنین برای تولید محتوا نیز صدق می کند. تولید محتوای ارزشمند، می تواند رابطه ی بلند مدت و دائمی بین شما و مشتریانتان ایجاد نماید. هرگاه که شما نام موفقی را در عرصه ی تجارت شنیده اید، مطمئن باشید که ارائه محتوای ارزشمند عامل اصلی وفادارسازی مشتریان بوده است.

امتیاز شما به این مقاله
تگ ها

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *